Czym jest networking i jak się do niego zabrać?

Networking opiera się na poznawaniu ludzi, którzy mogą pomóc Ci w rozwoju Twojej kariery. Nie musisz wcale być grubą rybą czy najbardziej towarzyską osobą na świecie, aby nawiązywać kontakty efektywnie. Buduj trwałe, silne relacje z innymi – to się opłaca!

Jak jednak zacząć? Najlepiej - krok po kroku. Zacznij od ludzi, których znasz – w pracy i życiu prywatnym. Miej oczy szeroko otwarte i wyłapuj informacje, które mogą przynieść Ci korzyść. Bądź otwarty na innych, mniej mów, a więcej słuchaj.

Jakie są korzyści networkingu?

Wiele dobrych posad nie jest ogłaszanych w gazetach czy na portalach kariery. Wiadomości przekazywane są z ust do ust, a im wyższa pozycja, tym częściej ma to miejsce. Nawet jeśli oferta pracy jest oficjalnie ogłoszona, znajomość z kimś z firmy rekrutującej może przynieść Ci korzyści. Może akurat ta osoba będzie przeprowadzać z Tobą rozmowę, co z pewnością odejmie Ci trochę stresu, albo będzie mogła szepnąć parę dobrych słów na Twój temat do osób prowadzących rekrutację – podpowiada Małgorzata Majewska, ekspert portalu monsterpolska.pl.

Czytaj więcej: Czym jest networking i jak się do niego zabrać?

 

Ukazały się zaktualizowane i poszerzone o nowe treści E-wydania Przewodnika "Kariera" Magazynu SEMESTR.

Znaleźć w nich można: opisy zawodów, ścieżek kariery oraz oferty pracy, praktyk i staży - także zagranicznych oraz
wakacyjnych - z takich dziedzin, jak np.:
- Bankowość i finanse
- Doradztwo, konsulting i audyt
- IT, elektronika, telekomunikacja
- Inżyniera; budownictwo
- Centra BPO i SSC; Call Centers
- Branża FMCG i handlowa
- Praca dla lingwistów
- Programy stażowe w IT i Nowych Technologiach - także dla studentek
- Programy stażowe z kilkunastu pozostałych dziedzin
- Praktyki i praca za granicą

 

Najnowsze e-wydanie „Eurostudenta" już na portalu www.eurostudent.pl!
Data publikacji: 2015-06-18

Na portalu www.eurostudent.pl jest już najnowsze e-wydanie magazynu „Eurostudent" (nr 237). Jest to ostatnie wydanie w tym roku akademickim, poświęcone w szczególności absolwentom.

eurostudent.gif.jpg

W numerze przeczytacie m.in.:

  • „BPO / SSC – branża z przyszłością" – artykuł nt. centrów usług wspólnych, jednego z najdynamiczniej rozwijających się sektorów w Polsce, który, wg szacunków, do 2015 roku będzie zatrudniał ok. 150 tys. osób,
  • „Inżynier w automotive" – o tym, co branża automotive ma do zaoferowania studentom i absolwentom uczelni technicznych oraz co warto zrobić, aby już w trakcie studiów zwiększyć swoje szanse na pracę w firmach z tego sektora,
  • „Rynek pracy dla absolwentów" – jak wygląda rynek pracy dla absolwentów oraz absolwenci jakich kierunków są szczególnie poszukiwani przez pracodawców.

Darmowe e-wydanie znajdziecie na stronie:

http://www.eurostudent.pl/ewydanie?utm_source=eurostudent.pl&utm_medium=website&utm_campaign=magazinecover

Do zobaczenia w nowym roku akademickim!

 

adzuna_graduate_of_the_year_2015.jpg           

Adzuna poszukuje „Absolwenta Roku 2015".

Konkurs skierowany jest do wszystkich absolwentów: naukowców, sportowców, przedsiębiorców, zaangażowanych społecznie lub politycznie, podróżników. Nagrodzeni zostaną najlepsi i najzdolniejsi w swojej dziedzinie. Osoby chcące wziąć udział w konkursie muszą odpowiedzieć na kilka krótkich pytań i opisać co sprawia, że wybijają się ponad tłum. Zwycięzca otrzyma możliwość odbycia praktyki zawodowej w prestiżowej firmie (w tym: eBay, L'Oreal, Sony, Google), nagrodę pieniężną w wysokości 5 500zł oraz „klinikę CV" z osobą ze świata biznesu.

Zgłoszenia można wysyłać do 22 sierpnia 2015. Zwycięzca ogłoszony zostanie 1 września 2015.

podkarpackie

 15

 

3

 

12 

5

neuvoo-1 


interviewme
7

6

1 

 4

8

 

a0001


lider-rzeszowskiego-sld-szefem-wup-w-rzeszowie


ohp logo big

 

10

  

14

 2

 

money-logo

 

MONSTER WORLDMARK